Interculturele competentie - codewisseling

Interculturele competentie - codewisseling

Elke groep heeft zijn eigen ongeschreven gewoontes, regels ...

Denk bijvoorbeeld maar eens aan de manier van begroeten en hoe die kan verschillen van groep tot groep.
Hou één specifieke groep met wie je - in coronavrije tijden ;-) - regelmatig afspreekt in gedachten en noteer op het prikbord hoe jullie elkaar begroeten.
Vergelijk jouw antwoord met dat van de anderen die het al invulden.

Het is uiteraard niet de bedoeling dat kinderen al deze wisselende gewoontes kennen, wél dat ze beseffen dat elke groep zijn eigen ongeschreven regels heeft en dat ze hiermee om kunnen gaan.

Tijdens het inleefatelier kunnen de leerlingen hier even op oefenen. Op een bepaald moment smelten twee groepen (die elk een verschillende opdracht hadden) samen en moeten ze tot één eindresultaat komen.

In het volgende filmpje zie je hoe Wies deze samensmelting aankondigt en hoe de leerlingen aan de slag gaan.

                                                                                      

<
>
x
content crackers twitter content crackers facebook content crackers google+ content crackers linkedin content crackers mail content crackers whatsapp

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

x